• Om oss
  • Support
  • Villkor
  • Tips
  • Så prissätter du
  • Uppdateringar
Sveriges marknadsplats för musikutrustning
HemÖvriga stränginstrument
Taishogoto kombo/styck (Suzuki Ran - Soprano och Alto) - bild 1
Taishogoto kombo/styck (Suzuki Ran - Soprano och Alto) - bild 2
Taishogoto kombo/styck (Suzuki Ran - Soprano och Alto)
1 / 2

Taishogoto kombo/styck (Suzuki Ran - Soprano och Alto)

3 500 kr
Skick: Bra
Accepterade byten: Teenage Engineering OP-1 Dirtywave M8 Polyend Tracker Polyend tracker mini Alt. annan portabel musikstudio/produktion (kan diskuteras) Korg Prophecy (byte för en Taishogoto)
Kan skickas
PO
Peter@powel
Medlem sedan 2017
Lomma

för att kontakta säljaren

50 visningar
2 st håller koll på denna
Inlagd 16:43

Beskrivning

Säljer ut min unika kollektion av instrument, denna gång två "syskon" av taishogoto (japansk Nagoya harpa) där den ena är "Soprano" (ljusare toner) och andra är "Alto" (mörkare toner). Jag säljer dom styckevis för 3500kr. Kombo är 6000kr. Frakt tillkommer på alla variationer. Ett ovanligt 5-strängat elektriskt instrument från Suzuki i bra skick (slitage/repor här o där + rost på nitar på Alto väska, kan skicka detaljerade bilder om så önskas) som jag har ägt ett tag. Båda har en bassträng (drone) och 4 strängar som ska normalt hålla samma ton. Utrustad med en pickup (Soprano modellen kräver 9v batteri för att fungera), uttag för telekontakt (gitarrkabel), rattar för ton och volym. Soprano modellen har även en väldigt intressant stämapparat inbyggd (kan visa efter köp hur den fungerar). Bruksmässigt så kan det kännas som en blandning mellan gitarr och piano med knappar som påminner om en gammal skrivmaskin. Man skulle även kunna säga att det påminner om en nyckelharpa då du kan även använda en fiolstråke för att spela. Jag lärde mig aldrig spela denna ordentligt utan brukade experimentera med rock/metal, ambient och shoegaze musik (=mycket delay och reverb). Inköpt i Japan ca 20 år sedan. Kommer med originalväskor som är repig på utsidan men inte trasiga (Alto modellens väska har rost på 3st nitar (utsida) men inget som påverkar väskans styrka eller instrumentet). Jag har inga strängar kvar till dessa men jag har lärt mig från nätet att man kan använda vanliga gitarrsträngar, som har en öggla i ena änden, istället. Se nedan klipp på två som spelar på likadana modeller som mina: https://www.youtube.com/watch?v=GPb8-0SA89c https://www.youtube.com/watch?v=1JP2nAoRgl0

Accepterade byten

Teenage Engineering OP-1 Dirtywave M8 Polyend Tracker Polyend tracker mini Alt. annan portabel musikstudio/produktion (kan diskuteras) Korg Prophecy (byte för en Taishogoto)