Här hittar du svar på de vanligaste frågorna.
Vi plockar utan förvarning ner annonser som inte följer reglerna. Vanligaste skälen till nedtagen annons är:
• Din säljes/bytes-annons innehöll enbart lånade nätbilder.
• Annonsen innhöll inget foto på din faktiska vara.
• Annonsen saknade relevant pris eller uppmanade till budgivning.
• Annonsen länkade till andra köp- och säljsidor.
• Samma annons läggs upp igen efter bara några dagar.
• Annonsen är från ett uppenbart företag men profilen är privat.
• Annonsen innehöll annat trams eller så anar vi ugglor i mossen.
Annonser på Gearloop ligger uppe i 45 dagar. Om du under den tiden vill ändra innehåll, bild eller pris så redigerar du befintlig annons. Att lägga upp samma annons igen bara för att ändra pris eller komma på förstasidan (så kallad bumping) är inte tillåten. Då ryker annonsen.
Fotografera då produktens låda. Det går bra att komplettera med ytterligare illustrativ bild också men minst ett foto måste visa ditt exemplar av produktens låda/förpackning.
Även om det är 2024 så kan det vara problematiskt med för stora foto. Om uppladdningen inte fungerar för dig så försök att minska filstorleken. Vi jobbar på lösning.
På varje annons finns en anmälnings-länk där du kan flagga upp en annons eller användare till oss om du anar oråd. Var gärna tydlig med exakt vad som hänt. Ju fler som hjälper till med detta, desto säkrare blir Gearloop för alla, så tack för din insats.
Om du inte kan logga in beror det i de flesta fall på att ditt konto blivit bannat. Det sker efter att andra medlemmar anmält flertalet av dina annonser eller om vi anser att du pysslar med oegentligheter. Om du vet med dig att du inte gjort något fel så kontakta supporten här.
Pack som vill annonsera gratits och registrerat sig som privatperson trots att de uppenbarligen bedriver en sälj-verksamhet blir konverterade till företagsprofiler utan förvarning.
För att byta från privat till företag eller vice versa vänligen kontakta supporten.
Du som vill annonsera kan kontakta supporten här så återkommer vi omgående.
Har du inte fått svar på dina frågor ännu är du välkommen att kontakta supporten.
E-post: macs@gearloop.se
Telefon: 0735-17 11 71